LÄS OCH KOMMENTERA GÄRNA

Ok nu när jag inte har något att göra så jag tänkte skriva ett lång inlägg om kommentarerna jag har fått på min blogg angående mitt förhållande som tog slut för en vecka sen:

Jag hade inte förväntat mig att få så många kommentarer, och allt ni skrev fick mig tänka igenom allting.
Efter att ha läst det ni har kommenterat blev jag rätt glad eftersom alla ni gav mig bra råd och det va bra att ni skrev exakt vad ni tyckte och jag tog inte åt mig:-)

VILL LEVA SINGEL LIVET:
Grejen är att jag har bestämt mig att jag tänker inte ge junior en till chans och jag gör inte det för att ge honom payback(så är det absolut inte) Jag förstår att han gjorde ett misstag och alla förtjänar  ett till chans i livet men jag pallar inte ha en kille assåå...:-/ Nu vill jag leva singel livet ett tag och koncetrera mig på skolan. Ibland kan det vara stressigt att ha en kille. För det första så tänker man oftast negativt.. liksom man är alltid oroligt och detsamma när det gäller killen. det jag försöker komma fram till att jo jag har fortfarande känslor för junior men jag kan inte vara med honom.. eller jag kan men en del av mig vill inte pga många anledningar... Jag är nog rädd att börja om allting och sedan blir det jag som sårar honom precis som sist... För ett tag sen då vi var tillsammans så gjorde ´jag slut med honom efter 1månad eftersom mina känslor tog slut och jag ville inte att han skulle falla ännu mer för mig och när jag inte ens känner likadant... allt kändes som en lögn och jag orkade inte ljuga mer om hur jag kände mig för att jag själv skulle inte tycka om någon ljög för mig speciellt om hur de känner sig för mig.

KÄNSLORNA KOM TILLBAKA UNDER SOMMAREN:
Under sommaren då vi var med varandra kom mina känslor tillbaka märkte jag men då höll han på med andra tjejer eller en tjej iaf... kommer inte ihåg riktigt men någon höll han på med, jag vågade inte berätta för honom hur jag kände mig för honom eftersom jag var rädd för vad jag skulle få för svar... men efter ett tag pallade jag inte hålla det inom mig mer så en morgon bestämde jag mig för att sms:a honom. och tro mig jag skrev fetaste sms:et hahah typisk mig men iaf.. jag skrev hur jag kände och allt annat. Men jag fick inge svar så jag tänkte näääh... han har nog inga känslor och inte pallar svara och efter 1timme typ får jag ett samtal och gissa från vem? han såklart.. att vara helt ärligt så vågade jag inte svara på luren, för det första så va jag i duschen o duschade men ändås så svarade jag ahhaha:-p. Han berättade för mig att han hade läst mitt sms och jag sa typ: jahaa... såå ahh? han baa: mhmh... det var en sån pisamt konversation, ingen av oss hade något att säga speciellt jag som stod i duschen hahhaha så jag bad honom att ringa upp mig senare.

EN KVART EFTER:
Han ringde upp mig och då började vi prata allvar assåå, Ahh han sa att han har tänkt genom och han vill att vi ska börja om allt för att han gillar mig verkligen, han har aldrig gillat en tjej lika mycket som han har gillat mig så jag blev ganska rörd(aha bara gud vet om det han sa var sant) så jag sa oki... då är vi på g(alltså tsm) och jaaa jag var jätte glad:-D Vi umgicks med varandra varje dag och så och det kändes bra att vara i närheten av honom^^ oohh guuud nu är jag för känslomässigt nu går vi vidare haha

MAMMA FÅR REDA PÅ OM OSS:
hahahah det här är en ganska intressant del att läsa faktiskt, I det förra inlägget så hade jag skrivit att jag spenderade nästan hela min sommar med junior och anledningen till att jag gjorde det var för att min mamma hade rest bort till afrika och hon skulle vara där 1månad så vi fick bo hos min kusin''Francis'' och junior skulle också göra det, under de veckorna var vi vi ju med varandra hela tiden och vi tog massor med bilder och jag lägger alltid ut mina bilder, Felet jag gjorde var att jag glömde att jag hade min moster på fb som bor i liberia och det var där min morsa  åkte men innan mamma hade åkt så hade hon sett ett par bilder på jag och junior(alltså min moster pratar vi om nu.men iaf och när de var i afrika så hade min moster berättat för morsan att hon misstänker att jag är tillsammans med junior och att hon har sett flera bilder på oss två på fb men då brydde mamma sig inte, Efter att mamma hade kommit hem igen så kom junior francis och paul över hos oss men vi höll inte på(liiiksom vem vågar?!:-O) speciellt när man har svarta föräldrar och är själv svart. Efter en vecka kom junior och francis hem hos mig och vi skulle träna dansen och mamma var hemma då. Jag orkade inte träna just den dagen och mamma började ställa massa fråger vfr jag inte tar i när jag dansar osv..:-s men då förstod jag ingenting såå jag skeeet i allt. En kväll skulle vi på fest och det var liberias nationaldags fest och vi kom hem typp kl6-7 och memuna ville inte sova ensam hemma eftersom hon var den enda tjejen så jag hängde med henne o sov över sen nästa morgon börja min moster(francis mamma) tjata på mig:-s Det enda hon sa var att min mamma hade sagt till henne att hon misstänker att det är något som pågår mellan oss och att jag ska upp nu från sängen och gå hem(hahah då låg jag på sängen med junior) så jag och memuna taggade hem, jag var små sur när jag var på väg hem och jag förväntade mig värsta skället men öööh... jag fick ingen skäll. jag var ganska rädd hhahahaha och jag kunde inte sova en hel dag, jag väntade och väntade men hon frågade aldrig. Efter kanske 1månad råka jag typ komma hem försent hem tror jag och jag fick fetaste skället och då började hon säga massa skiiit: :-s ok jag har skrivit ganska mycket så jag avslutar allting nu.

Men hoppas att ni förstår hur jag tänker nu... och till er alla som ville att jag skulle ge honom  en till chans tyvär så kan jag inte... Det enda jag kan säga är att: om det är meningen att jag och han ska bli tillsammans då kommer vi att vara det. Det är inget man tvingar sig på eller hur man än nu säger. iaf det va allt för mig. Kärlek till er alla som tar tiden och läser min blogg(kommentera gärna:-)) love juliette<3


drop an comment
Postat av: Ville bara säga att du är stark som kan hantera detta...btw fin blogg../silpa

2011-09-02 @ 19:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0