Dag 1 i köket

Heeeyy snyggingar<3

Jag kom hem för ca 30min sen nu ligger jag på sängen och skriver ett hälsoprojekt som jag måste lämna i tid.
Det går ganska bra just nu.

Ahh som det står på rubriken: Dag 1 i köket och med det menar jag att idag var vår första gång att laga mat i köket:-) Från början så jag var nervös och fråga inte mig varför för jag vet verkligen inte:-) iaf första dagen i köket var rätt spännande eftersom vi alla är ju nybörjare och vi ligger på samma nivå vilket är kul haha. Jag kan säga att vi alla klantade oss, Innan vi fick börja laga mat så pratade kocken först eller läraren. Vet inte riktigt vad jag ska kalla honom och efter det fick vi dela oss i två grupper. Ena gruppen fick laga tre olika matrecepter som 3:orna hade skrivit och den andra gruppen fick göra samma sak fast det var inte samma matrecept. Vi är en liten grupp faktiskt:-) vi är bara 8 pers men idag saknade två elever så vi var 6 elever i ett kök och det vi fick tillaga var:

Grönsakspaj
picatta bröd
tomatsås
Ris
stekt kyckling med ost¨
Stekt fisk
två till sås(kommer inte ihåg vad de hette)
Blåbärspaj

hihi och vi åt all mat samt lärarna också, måste erkänna att maten var ganska god fast nästa vecka kommer vi inte bara att laga åt oss själva utan andra personaler och några andra gäster så det blir spännande:-). ahh jag tycker att jag har skrivit tillräckligt mycket så jag ska fortsätta skriva mitt hälsaprojekt nu och jag bloggar mer senare puss puss<3


drop an comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0