Complicated situation i'm in right now- Help me pls

Jag befinner mig i en svårt situation just nu.... Att vara helt ärligt så är jag ganska förvirrad och jag vet inte vad jag ska göra.

De senaste dagarna har jag haft lite missförstånd med min kille eller ex egentligen som jag gjorde slut med för några dar sen och anledningen till att jag gjorde slut var pga att jag fick reda på att han höll på med någon annan medans han var tillsammans med mig vilket är så jävla fittigt och jag trodde aldrig att han skulle göra något sånt för jag ser inte honom som den personen faktiskt:-/ Jag ska vara ärligt så blev jag as sur när jag fick reda på det men mest besviken över att jag fick reda på det från någon annan och inte från honom... Jag skulle fortfarande vara lite ledsen om han berättade men huvudsaken är att sanningen kommer från honom och inte någon annan liksom... ni förstår vad jag menar eller hur? Men iaf när jag fick reda på om hans andra förhållande bestämde jag mig för att busta honom genom att jag skulle se honom med tjejen och jag fick hjälp av själva tjejen som kände sig rätt sårad. Samma dag när jag hade fått hört på the chocking news så hade tjejen redan skrivit till mig på fb och gav ut sitt nummer till mig och jag kontaktade henne efter att jag hade läst meddelandet hon hade skickat till mig. En lördag var det så att jag skulle åka till stan med några andra och jag skulle träffa killen men jag sa till honom att jag kunde inte åka längre eftersom jag skulle sitta barnvakt och han sa bara jag visste att du skulle inte komma men det är lugnt.

Efter ett par timmar satt jag med yasmine vid datorn och snubben var inne på fb, jag frågade honom vad han skulle göra idag och han svara: jag ska vara hemma hela dagen vilket jag trodde fan inte på eftersom tjejen hade sms:at mig och sagt att han skulle åka till stan för att träffa henne men jag fortsatte leka lite dum men samtidigt sved det inombords. När han var i stan ringde tjejen upp mig och sa att de var med varandra och jag kunde inte hålla det längre så jag var tvungen att ringa upp tjejen igen från yasmines lur och bad henne ge luren till honom.. från början tvekade han lite. Han ville inte prata och så men jag bad henne ljuga till honom att det var hans kompis francis som snackade och då tog han upp luren och sa hallå, det ända jag sa var: skulle inte du va hemma din bög?"! och la på för jag var skit sur.

När jag var hemma så såg jag att han hade ringt mig ett par gånger så jag bad honom ringa upp mig igen för jag ville lyssna på vad han hade att säga, för det första så skrattade han när han förklrade!:-s jag blev ännu mer sur pga att han fick mig tro att han inte ens bry sig. kändes som om han tog det som ett skämt. Fyyy faaan det känns som om jag har skrivit skit mycket och jag vet inte om ni läsare orkar läsa ens såhär mycket... jag har fått ont i fingrarna av att skriva så mycket men jag förkorta hela saken: Hans förklaring till hela situationen var att: Han erkände att han var tillsammans med henne i 9månader och hon åkte till afrika och var där länge men han gillade henne aldrig enligt honom, han har alltid haft känslor för mig så när vi två bllev tillsammans i somras så ville han berätta för mig men han var rädd över att jag skulle dumpa honom samma sekund och han ville att tjejen skulle komma hem från afrika innan han kunde göra slut med henne. På the voice träffade han henne och han tänkte göra slut där men han kunde inte eftersom tjejen var skit glad över att se honom och hon är en sån trevlig tjej så han sket i det. Nån dag efter the voice så träffades de igen och tydligen så ville han göra slut men kunde fortfarande inte:-s knaaaas jag vet...-.- ajaa... oki nu ska jag verkligen förkota det här haha

När han fick reda på att jag hade fått reda på om tjejen blev han helt chockad och dum och kind of värdelös också så han visste inte vad han skulle göra... han bad om en till chans men jag sa nej jag vill inte ha honom men just nu känns det som om jag själv har gjort ett misstag genom att inte ens försökt lyssna på det han har berättat, Alla säger att han gjorde ett misstag och att han behöver en till chans men jag känner mig fan så jävla osäkert och jag vet inte riktigt vad jag ska göra...:-/ Jag har ju liksom fortfarande känslor för svartingen.. känslor försvinner inte på en dag tanken på att jag har spenderat nästan hela  sommaren med honom... vad tycker ni jag borde göra.. om ni var i samma situation som mig vad skulle ni ha gjort.. give some good advice if u're one of my readers. Det skulle betyda galet mycket.
Pusss<3


drop an comment
Postat av: sarah

Jag tycker du ska skita i han! han gjorde ett val att bli tsm med 2 ju..han va ju han själv när han gjorde valet så vrf komma tillbax nu o ångra det? jag ha varit med om samma sak (fast jag bustade inte han genom och kntakta tjejen blabla) jag struntade i han han kmr be dig många ggr nu men mitt råd e de jag sa! ananrs så spelar dina känslor stor roll ju men följ ditt hjärta och se hur de bli! Hoppas de gå bra :)

2011-08-30 @ 07:18:31
Postat av: En Bloggläsare!:)

Vi alla vet att killar gör misstag även tjejer!

Och när man blir sårad så vet man inte riktigt vad man ska göra , man är mest vilsen . Men eftersom ingen är perfekt o alla lär sig från sina misstag , inte alla men dom flesta så tycker jag att du ska ge honom en chans . Om han bevisar på att han slutar göra misstag istället för att göra dom så tycker jag att det är bra att du ger honom en chans. Men jag tycker ni inte ska bli tsm direkt, jag tkr du ska säga precis hur du känner dig och säga om han vill ha tillbaka dig så får han ta och bevisa det och göra slut med tjejen! och om han inte kan det , then he's not worth your time :/

2011-08-30 @ 08:41:38
Postat av: Bai Yossoh Kamara

asså lyssnar kadi. jag tycker att du ska vara från honom fullständigt och skit i vad han ha att säga om hela sitationen för han kommer bara ljuga för dej.. Om han hade älskat dej då skulle han inte ha hållat på med andra.... du kommer inte kunna tror på honom helt även om han kommer bevisa i framtiden att han är trogen mot dig. Vart han än går kommer du alltid undra vad han håller på med och det kommer förstöra din självförtroende.

och det kommer...

jag är helt övertiga att han håller på med andra just nu.. inte bara dej och Evelyn..

jag är en kille och jag vet hur det går till... jag ha blivit playad och ****************** u know..

HAN TA DEJ FÖR GIVET PUNKT SLUT....

2011-08-30 @ 10:49:55
Postat av: Ramatu

Här Kommit mitt råd, det är mycket dumt killar kan göra och sen kan man förlåta dem men otrohet är något helt annolunda. Själv så tycker jag om en kille har varit otrogen mot dig en gång utan att själv erkänna för dig om det och du fick själv ta reda på sanningen menas det att det är inte hans första gången och klart kmr det inte bli hans sista gång. Han kmr och lova dig att han kmr ändra sig och att det aldrig mera kommer hända igen och att han ska bevis bla bla bla...men efter ett tag han kmr göra samma sak igen. Vi tjejer behöver respekt och vi ska inte låta killar behandla oss hur de vill och förvänta sig att vi kmr ta emot deras äckliga ursäkter. Fattar att när man är kär är det svårt att göra ett val, men tjejen kärlek kommer och går detsamma med killar, så tycker att du ska vara en modig tjej och gör det gå vidare. Sorry men det är vad jag tycker hoppas du inte tar åt dig för jag kan var för rakt mot saker ibland!

2011-08-30 @ 15:47:09
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ramatus
Postat av: Anonym

2011-08-30 @ 16:11:42
Postat av: Anonym

Hej, fick tips av min kompis som visade mig dethär du har skrivit eftersom jag själv har vart tillsammans med killen du är tillsammans med..och jag vill bara säga att vet hur du hare det, han var otrogen mot mig mig, och jag tog tillbaka honom efternågra månader och jag trodde han hade ändrats, men nej han var tillsammans med 3 andra tjejer samtidigt som han var med mig.. så mitt råd till dig från tjej till tjej är att strunta i honom!

Hoppas du inte tar illa upp eller något sånt, vill bara hjälpa till.

Om du vill prata med mig eller veta vem jag är så heter Lina Claesson :)

2011-08-30 @ 20:06:08
Postat av: Dada

Vad jag har fattat det som, så låter det som han ångrar sig och han kanske var satt i en svår situation osv och du verkar verkligen älska honom, jag tycker du borde ge han "provtid" och se hur det blir om han förändras eller inte (vilket kan ta långt tid) om det e så då borde du ta tillbaka honom om det känns rätt men om du tvekar och tror att samma sak kommer hända igen så kanske det inte e rätt sak att göra. Alla förtjänar en andra chans tycker jag och om du tycker att han förtjänar det så borde du ge han den chansen. Dock borde ni inte bli tsm direkt efter utan ta den tid ni behöver sen efter ett tag kommer du säkert kunna lista ut vad som e rätt! Det e min åsikt men följ ditt hjärta girl och gör det som känns bäst! Puss

2011-08-30 @ 21:50:17
URL: http://dadastyle.blogg.se/
Postat av: Nyawa

Jag ger dig ett råd som jag själv skulle göra, jag tycker att du ska ge hnm en till chans för det förtjänar han,jag minns när du sårrad hnm först utan en anledning men ändå så fick du ett andra chans,det han gjorde va det fittigaste saken man kan någonsin göra jag vet men ändå tycker jag inte att du ska ta och kasta den kärleken du har för hnm bara så där bara för det som har hänt, nu skriver dom flesta att dom skulle ge hnm om en chans om det va deras kille som hade gjort så mot dom men tror mig det är bara bullshit, gumman ingen är perfekt dom flesta just nu vill att du ska inte ta hnm igen för massor av anledningar som jag och du själv inte vet om de kanske vill hämnas du vet aldrig men som en bra vän till dig som inte vill se dig ledsen i fortsättningen så tycker jag att du ska ge hnm en till chans eftersom du har själv fått en till chans efter har sårrat hnm

2011-08-30 @ 22:05:29
Postat av: Nyawa

Jag ger dig ett råd som jag själv skulle göra, jag tycker att du ska ge hnm en till chans för det förtjänar han,jag minns när du sårrad hnm först utan en anledning men ändå så fick du ett andra chans,det han gjorde va det fittigaste saken man kan någonsin göra jag vet men ändå tycker jag inte att du ska ta och kasta den kärleken du har för hnm bara så där bara för det som har hänt, nu skriver dom flesta att dom skulle ge hnm om en chans om det va deras kille som hade gjort så mot dom men tror mig det är bara bullshit, gumman ingen är perfekt dom flesta just nu vill att du ska inte ta hnm igen för massor av anledningar som jag och du själv inte vet om de kanske vill hämnas du vet aldrig men som en bra vän till dig som inte vill se dig ledsen i fortsättningen så tycker jag att du ska ge hnm en till chans eftersom du har själv fått en till chans efter har sårrat hnm

2011-08-30 @ 22:05:49
Postat av: Anonym

känns som alla har redan sagt allt! tråkigt att det händer just dig gumman men vad du än gör, lyssna på ditt hjärta o gör just det du tycker är bäst för dig! och kom ihåg. Du förtjänar det bästa av det Bästa Puss <3

2011-08-30 @ 22:13:44
URL: http://ornellanizii.blogg.se/
Postat av: memziy

Eftersom jag är nu out kast och få reda på grejer via blogg vilket är jävligt pinsamt. Mitt avsikt kanske inte bytder nånting t dig. Men som nyawa sa du ha själv gjort något mot honom och han ha förlåtit dig. Och alla förtjänar en andra chans även fast killar är skit stövlar och de tro de kan behandla oss som skit och jag vet hur nu är du gilla pay back. Och allt de där är de som skapar allt kaos. Själv så tycker jag att ett till chans skadar inte. Snacka ut de. Även om folk ge dig råd slutet av dagen äre du som ska själv avgöra och följa ditt hjärta<3

2011-08-31 @ 02:03:32
URL: http://brownishangel.blogg.se/
Postat av: chris

Åh, svår situation gumman. Alltså du kan ge honom en chans till men som någon annan skrev så kommer du inte kunna leva en minut utan att tänka vad han har för sig, vad han gör, vem han är med o.s.v.. Det kommer göra dig galen och sedan kommer ni bara tjaffsa.



Vet inte vad du har gjort mot honom som nyawa och memzuy säger, men om det är otrohet så ligger ni både på samma nivå liksom. men det tror jag inte om dig. Om en kille verkligen verkligen älskar dig och ingen annan!



Ja, han älskar dig säkert, men den kärleken jag snackar om verkar han inte ha, men som sagt detta är bara vad jag tycker. Om du ska ge han en chans till se till att prata ut med honom om vad han tänkte, varför han gjorde det och hur han vill göra efter detta. Om han bara babblar och snackar skit, säg hej då och skit i honom.. Ta hand om dig hjärtat <3

2011-08-31 @ 14:32:08
URL: http://honmedettnamn.myshowroom.se
Postat av: pramita

gå aldrig tillbaks till honom punkt slut

2011-09-03 @ 14:51:22
URL: http://venux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0